« Ana Sayfa »      « İlkelerimiz »

BAŞBUĞ TÜRKEŞ

ELMALILI HAMDİ YAZIR MEÂLİ

İrfan YÜCEL

Alparslan TÜRKEŞ

Alparslan TÜRKEŞ

Seyid Ahmed ARVASÎ

Ayhan TUĞCUGİL

M. Metin KAPLAN

Namık Kemal ZEYBEK

Prof. Dr. İBRAHİM TELLİOĞLU

04 Kas

2024

İşleyen Tarihî Ayrıştırma Projesi

Yağmur Tunalı 01 Ocak 1970

Yıllardır, “Kürt meselesi” diyenlerin kastını iyi anlamak lazımdır. Ne manaya geldiğini düşünmeyerek onlara katılanların olması gayet normal. Çünkü Türk medyasında, siyasetinde yıllardır bir dil ve propaganda geliştirilerek devam ettiriliyor. Onlara alanlar sonuna kadar açıldı. Biz gerekenleri yapamadık. Ne zaman ağzını açsa bu kavram ve türevleriyle konuşanlar, belli bir plan çerçevesinde hareket
ediyorlar. Kesin şekilde bölücüdürler. Bir unsurun ezildiğini iddia ederek kurucu iradeye ve Türklüğe saldırıyorlar. İftira ediyor ve düşmanlık yaratıyorlar. Ezmenin, hak yemenin ne demek olduğunu bilenler dünyaya bakarak bir kıyaslama yapmalıdırlar. Hadi dünü bırakalım, bugün modern Batı’da hâkim milletin egemenlik hakkına sataşan ve paylaşmaya kalkan bir ideolojik topluluğu yaşatmazlar. Fransa’da, İspanya’da, İngiltere’de, Almanya’da farklı etnisiteler asla ortaklık iddiasında bulunamazlar. “Biz sizden farklıyız, o halde şu egemenlik haklarımız olacak” diyemezler. Vatandaş olarak elbette eşittirler. Her türlü hakları vardır.
Bizde Eşitlik Yetmiyor
Bu dili kullanarak konuşmak istemem ama geldiğimiz yerde anlatmak için mecburuz: Türkiye’de Kürt kardeşlerimizin, -hepimiz gibi- vatandaş olarak her türlü hakları vardır. Hatta imtiyazlıdırlar. Bir bir saymayayım: Orta Anadolu’da kaçak elektrik kullanan vatandaşın başına kanunen ne gelecekse gelir. Belli bölgelerde bu neredeyse suç değildir. Bunları yıllardır yaşayınca benim aklıma Osmanlı Türkiyesinin son asırları gelir. Önemli benzerlikler vardır. O zaman da ayrılıkçıların sırtları sıvazlanmış ve uslanacakları, ayrımcılıktan vazgeçecekleri düşünülmüştür. Tam da şimdiki yaşadıklarımız gibidir. Yakın tarihin o dönemini, nasıl ülkeler
kaybettiğimizi iyi bilmek lazımdır. Hıristiyan topluluklar, bir bir ayaklandılar. Onlar bizden kopunca Türk olmayan Müslüman topluluklar
da aynı yolu izlediler. Ağır bedeller ödedik. Ne yaptıksa onları ayrılmaktan vazgeçiremedik. Araplar böyledir. Arnavutlar böyledir.
“Karanlıkta Uyanan Biri”
Bu, Yahya Kemal’in döne döne okunacak yazılarından biridir. 1921 yılında yazılmış. Tam da bu konuyu anlatır: “Üsküp halkı Belediye Reisini, Vâlî Hâfiz Mehmed Paşa’yı istememek dâiyesiyle bir ihtilâl çıkarmış, Midhat Paşa’nın ihtilâlci hocalarından İdris Hoca’nın peşine takılarak Sultan Murad Camiine kapatmıştı; Yıldız bu ihtilâlden ürkmüş, Üsküp’ü Arnavutluk’un merkezî sandığı için, — sonraları sadrâzam olan — Hakkı Bey’i, Mahmud Esad Efendi’yi ve daha bir kaç Babıâli siyasisini heyet hâlinde göndermişti. Hakkı Bey Üsküp’e gelmiş, padişah namına, eşrafı davet etmiş, nasihate koyulmuş; lâkin dikkat etmiş ki, bu eşraf Türkçe konuşuyor da Arnavutça bilmiyor, isyanda çizmeden yukarıya çıkmıyor; Üsküplülerin Arnavut olmadıklarının farkına varmış ve derhâl hiddetlenmiş:Biz de sizi
Arnavut zannediyorduk, çıkınız buradan!,, diye kovmuş.”

Türk olunca böyle oluyor. Kurucu unsuru zorluyor ve ikinci plana iter görünüyorsunuz. Her türlü fedâkârlık onlara düşüyor. Hatırlatayım, “Osmanlı’da Türk’ün itibarı yoktu” denerek verilen örnekler de tam bunun gibidir. Bilmek ve anlamak lazımdır. Yahya Kemal’in sonraki cümleleri üzerinde ayrıca düşünmek lazım. Ayrılık fikri yerleşince ne kadar uğraşsanız da kâr etmeyebiliyor. Üstad şöyle diyor : “Üsküplüler Arnavut olmadıklarına yanıyorlardı; Avusturya gibi bazı devletler Üsküp’ü Arnavut görmek ve göstermekte menfaattardılar; zaten biz de öyle biliyorduk. Her büyük şehrimizde olduğu gibi burada da leylî(yatılı) ve nehârî(gündüzlü), bir îdâdî mektebi(Ortaokul) vardı. Bu mektepte Arnavutlar, Karadağlılar meccânî(parasız) tahsîl görürlerdi. Bir Türk’ün ücretle bile yerleşmesi güç olurdu. Arnavutlar, bugünkü felâketlerini hazırlayan o Kanunî devrinde Üsküplülere, kendilerinin tortusu bir unsur nazariyle bakarlardı. Arnavutluk’un ikbâli gitgide
Arnavut milliyet nazariyesini doğurdu: yeni Arnavut elifbası, siyah kartallı bayrak, büyük Arnavut devletinin hudutları alttan alta fikirlere yerleşiyordu. Bu heves yalnız Arnavutları değil, Kosova’da beş asırdan beri yerleşmiş fâtih Türklerin çocuklarını da sardı.”(Yahya Kemal Beyatlı, Çocukluğum,Gençliğim, Edebî ve Siyâsî Hâtıralarım, 47.-48. Sayfalar)

Kaçınılmaz Sonuç
Sonunda, Müslüman toplulukların hemen hepsi gibi Arnavutlar da ayrı devlet oldular. Osmanlı topraklarından 26 devlet çıktı. Yüzyıl sonra hepsinin durumu bugün bellidir. Yalnız Kürt vatandaşlarımız ayrılığı kabul edecek kadar ikna edilemediler. Bugün onu başarmaya çalışıyorlar. Bir temel meseleyi tekrar etmenin yeridir: Devletin kurucusu Türkler, yüz yıl önce istiklal mücadelesi vermek zorunda kalınca Türkiye’nin yanında yer alan ana vatana bağlı Arnavutlar da, Araplar da, Kürtler de oldu. Tarihte bütün ordular bu manada koalisyondur. Devletlerin koalisyonu dışında savaşlara katılan unsurlar, egemenlik hakkından pay isteyemez. O hak kurucu gücün tekelindedir.
Devlet ortaklık kaldırmaz. Yoksa çok başlılık, kargaşa ve nihayet ayrılık olur. Tabii, dün de bugün de her vatandaş Türk vatanının sahibidir. Kimse kimsenin etnik yapısına bakmaz. “Bakmazdı” demem lazım. Çünkü yıllardır işlenen bahsettiğim iddia birliği dinamitledi. İslamcı
görünenlerin Türklük antipatisi bölücülere sonsuz alan açtı. Hâlbuki hepsi birinci sınıf vatandaştırlar. Ülkenin en yüksek makamlarına geldiler. Çoğu şerefleriyle hizmet ettiler. O halde şimdi istenen başka şeydir. Ülkeyi milyonlara açmanın da yeni etnik dinamitler yerleştirme amacını taşıdığı “Kör gözlere ayandır”. Bunları bilelim ve “Karanlıkta uyanmayalım” demek için devam edeceğim.

Ziyaret -> Toplam : 124,29 M - Bugn : 82645

ulkucudunya@ulkucudunya.com