« Ana Sayfa »      « İlkelerimiz »

BAŞBUĞ TÜRKEŞ

M. METİN KAPLAN

ELMALILI HAMDİ YAZIR MEÂLİ

İrfan YÜCEL

Alparslan TÜRKEŞ

Alparslan TÜRKEŞ

Seyid Ahmed ARVASÎ

Ayhan TUĞCUGİL

M. Metin KAPLAN

Namık Kemal ZEYBEK

Prof. Dr. İBRAHİM TELLİOĞLU

17 Şub

2025

NEDEN ÜLKÜCÜ DÜNYA GÖRÜŞÜ?

M. Metin Kaplan 01 Ocak 1970

Ülkücüyüm ben… Türk İslam ülkücüsüyüm… Ülkücü Dünya Görüşü’ne inanıyorum…

Ülkücülük denilince ve derken ben, Türk İslam Ülküsü’nü, Ülkücü Dünya Görüşü’nü anlıyorum, kastediyorum… Fakat, ben bunları deyince, sizin, Türk İslam Ülküsü’nü biliyoruz ama, Ülkücü Dünya Görüşü de nedir, dediğinizi duyar gibiyim.

Bu soruya cevap vermek çok kolay: Ülkücü Dünya Görüşü kısaca, Ülkücülük olarak da ifade edilen Türk İslam Ülküsü’nün genel adıdır… Peki, Türk İslam Ülküsü nedir? Türk İslam Ülküsü de, yine, kısaca Ülkücülük olarak da ifade edilen Ülkücü Dünya Görüşü’nün Türk milletindeki özel ismidir…

Ülkücü Dünya Görüşü’nü anlatma ve anlama kolaylığı bakımından matematik bir formül şeklinde ifade edersem; Ülkücü Dünya Görüşü eşittir; İslamiyet, artı; Milliyetçilik, artı; Dokuz Işık Doktrini, derim… Bunu, Ülkücü Hareket’in Başbuğu Alparslan Türkeş’in şu çok veciz ifadesinden çıkarıyorum: “Türk milleti için kurtuluş, yükseliş ve yüceliş çaresi İslam inançlarıyla milliyetçilik ülküsüne sarılmaktır… Kendi varlığıyla hızlı şekilde kalkınan, yabancılardan yardım beklemekten kurtulmuş bir Türkiye ancak Milli Doktrin Dokuz Işık ile mümkün olacaktır.”

Peki, Ülkücü Dünya Görüşü ile Türk İslam Ülküsü arasında ne fark var? Muhteva olarak hiçbir fark yok… Muhteva olarak Türk İslam Ülküsü ile Ülkücü Dünya Görüşü aynı şeyler… Ancak ilk bakışta anlaşılacağı gibi ikisi arasında kapsam farkı var… Türk İslam Ülküsü sadece Türk milletini şamil bir dünya görüşü iken, Ülkücü Dünya Görüşü bütün insanlığı kapsayabilecek şumüle sahip…

Görüldüğü gibi Türk İslam Ülküsü yerine Ülkücü Dünya Görüşü kavramını kullanmakla, muhteva bakımından hiçbir değişiklik olmamakla birlikte, dünya görüşümüz Ülkücülük evrensel bir buud kazanmaktadır… İşte bu sebeple, Türk İslam Ülküsü yerine Ülkücü Dünya Görüşü demeyi tercih ediyorum. Bütün ülküdaşlarıma da Ülkücü Dünya Görüşü’nü kullanmayı tavsiye ediyorum.

Ülkücü Dünya Görüşü yukarıda da görüldüğü gibi üç unsurdan meydana gelmiştir. İslamiyet, Milliyetçilik ve Dokuz Işık Doktrini. Fakat bu unsurlar arasında rastgele bir münasebet yok.

Ülkücü Dünya Görüşü üç kademeli veya üç katlı bir yapıya sahip… Temelde İslamiyet bulunur. Milliyetçilik bu yapının ikinci kademesini, Dokuz Işık ise üçüncü kademesini teşkil eder… Dolayısıyla Dokuz Işık Milliyetçilikten, Milliyetçilik ise İslamiyet’ten doğmuştur… Dokuz Işık Milliyetçilik’in, Milliyetçilik ise İslamiyet’in neticesidir…

Milliyetçilikten kasıt, İslam’ın emir ve müsaade ettiği kadar ve şekilde bir milliyetçiliktir. Bir başka ifade ile milliyetçiliğin yönünü, şeklini ve sınırlarını İslamiyet tayin ve tespit eder.

Dokuz Işık Doktrini ise, yönü, şekli ve sınırları milliyetçilik tarafından tayin ve tespit edilmiş olan uygulama planıdır ki, esasları Ülkücü Hareketin Başbuğu Alparslan Türkeş tarafından yazılan Milli Doktrin Dokuz Işık isimli kitapla ortaya konulmuştur.

Ülkücü Dünya Görüşü, görülüyor ki bu haliyle dünyanın her yanında ve her zaman bütün insanlar ve milletler tarafından inanılabilecek ve uygulanabilecek bir dünya görüşüdür…

Ülkücü Dünya Görüşü’nü sadece Türk milleti ile sınırlandırmamak; her yerde ve her zaman inanılabilir evrensel bir hale getirmek için Türk İslam Ülküsü ile birlikte Ülkücü Dünya Görüşü demeyi daha uygun buluyorum... Bütün ülküdaşlarıma da Ülkücü Dünya Görüşü kavramını kullanmayı tavsiye ediyorum.

Ülkücü Dünya Görüşü’nü ısrarla kullanıyorum, kullanacağım!

Ortadoğu Gazetesi 21.5.1993

Ziyaret -> Toplam : 139,13 M - Bugn : 32948

ulkucudunya@ulkucudunya.com