Kurtuluş Savaşı İslâmî Bir Cihad Hareketidir / Mehmet Şevket Eygi
01 Ocak 1970
Kurtuluş savaşı İslâmî bir cihad hareketidir. Bana inanmayan, Prof. Mete Tunçay'a ve diğer ciddî, namuslu, güçlü tarihçilere sorsun.
23 Nisan 1920'de açılan Büyük Millet Meclisi'nin ilk oturumunda en yaşlı üye sıfatıyla başkanlık yapan Sinop Milletvekili Şerif bey, Meclis'in amacının "Halife Padişah'ı ve vatanı kurtarmak olduğunu" (Halife'ye öncelik veriyor!..) beyan etmiş ve daha sonra kürsüye çıkan M. KemalPaşa da onu tasdik etmiştir.
Meclis'in çıkardığı kanunlar içinde Men'-i Müskirat (Alkollü sarhoş edici içkileri yasaklama) Kanunu vardır.
Meclis'in kürsüsü üzerinde Kur'ân-ı Kerîm'in şûra âyeti büyük bir levha halinde yazılıydı.
Meclis'te yetmiş kadar sarıklı din âlimi, fakih ve şeyh bulunuyordu.
Sakarya savaşında Türk ordusuna, savaştan sonra Ayasofya camii müze yapılacak, karılar açılacak denilebilir miydi?
Kurtuluş savaşını başlatan Erzurum ve Sivas kongreleri de birer İslâmî kongre idi.
Baylar, Bayanlar, Yoldaşlar,Sazanlar,Mazanlar, Kriptolar!.. Kurtuluş savaşını çarpıtmayın. Belgeler ortada, fotoğraflar ortada, yerli ve yabancıların kitapları, makaleleri, araştırmaları ortadadır.
Kurtuluş savaşı İslâm için, Müslüman halk tarafından yapılmıştır.
İslâmî bir mücâhede ve mücadeledir.
İslâm'ı, İmanı, Kur'ân'ı, vatanı, milleti, Devlet'i korumak için yapılmıştır.
Bu gerçeği inkâr ve tekzip etmek güneşi balçıkla sıvamaya kalkmak kadar saçma ve abestir.
Kurtuluş savaşı İslâmî bir cihad değildi de,
Öncelikle Halifeyi kurtarma beyanları ne oluyor?
Millet Meclisi'nin bir Cuma günü Cuma namazından sonra Kur'ân okunarak, kurbanlar kesilerek açılması ne oluyor?
Onca sarıklı ulemâ, fukaha ve şeyhler ne oluyor?
İstanbul'da bile içki yasağı yok iken Ankara'daki içki yasağı kanunu ne oluyor?
Meclis'de bazı (içinden) dinsiz milletvekilleri varmış, bazı kesan gizli gizli rakı içiyormuş, bazıları kötü niyetli imiş... Bunlar, Kurtuluş Savaşının İslâmî bir mücahede (cihad hareketi) olduğu tezini çürütmez.