Dava Adamı
Nevzat KÖSOĞLU 26 Eylül 2007
1-Dava adamı , karşı olduğu nizam içinde , getireceği nizamın ölçülerini yaşayan insandır .
2-Dava adamı , getireceği düzenin muhtevası ne olursa olsun , mevcut düzene karşı olmanın rizikolarını göze almalıdır . Bu bakımdan idealist olmak , kendi menfaatlerini çiğneyip geçebilecek güçte olmak zorundadır . Mücadelesini yaptığı düzene inancı tam olmalı ve bunun heyecanını sürekli bir hal olarak yaşamalıdır .
3-Dava adamı getireceği düzenin ahlakını yaşamak , bu ahlakın disiplinini ruhuna sindirmek zorundadır ki , başarı halinde hakim kılınan düzenin geleceği de , topyekün milletin bu hali yaşamasına bağlıdır .
4-Resul-ü Ekrem Efendimiz Hz.Muhammed (s.a.v) , Peygamber olmadan önceki kırk yılı içinde de İslam Şeriatı üzre yaşamıştır .
5-Bu , bütün mücadeleciler için ilahi bir hikmet ve dava adamlığının tam da peygambercesidir . İlahi hükümlerin nüzulünden itibaren ilk Müslümanlar , küfrün ortasında İslam'ı yaşamaya başlamışlardır . Mekke'nin şartları ne olursa olsun , İslam ahlakından taviz verilmemiştir .
6-Dava adamı , dünya ne isterse istesin , ''ben bunu istiyorum'' diyen adamdır . O , cemiyetin akışına karşı göğüs geren ve bu yüzden kendisini bekleyen çilelere hazır olan insandır . Reddettiği düzen tarafından istihkarla , zulümle karşılanacağını bilen , gerektiğinde gülünç olmayı göze alabilendir .
7-Bugün , rahatlarından hiçbir şey feda etmeksizin düzeni değiştirme sevdasında olanlar , kendileri ile beraber milleti de aldatmaya çalışanlardır .
8-Allah'ın Resul-ü Ekrem Efendimize bile , savaşlara girip çıkmadan , dişi kırılıp , mağarada korkulu anlar yaşayıp mücadelesine devam etmeden başarı vermediğini hatırlamak istemeyen rahat severler böyle bir göreve talip olamaz .
9-Milliyetçi dava adamı , cemiyetle sürekli çatışma halindedir . O bu cemiyet içinde yaşayan ama bu düzenin kurallarına uymayan , çatışma halinde daima kendi düzeninin emrettiği hareket tarzını seçen kimsedir .
10-Dava adamı kendi nefsine kabul ettiremediği değerleri , kendi hayatına hakim kılamadığı ölçüleri cemiyete de kabul ettiremez . Halbuki onun kavgası , insanlara yeni bir takım değerleri kabul ettirip yaşatmak ve cemiyete yeni bir düzeni hakim kılmaktır .
Kaynak : Milliyetçi Hareket ve Metod Meseleleri