Sırlar ve simgeler
Güler KÖMÜRCÜ 08 Ocak 2008
İçerideki kısır gündemi (mesela; DP'de AKP'nin istediği yeni başkan seçildi, DP de AKP'ye dönüşmüştür artık' demek malumun ilanıdır, süreç devam ediyor sadece) geçelim. Ankara'daki dar alan paslaşmalarına, Sam amcamla aynı kulübe üye olanların 'yeni dünya düzeni hesaplarına' yukarıdan, daha daha yukarıdan bakalım mı bugün?
Olayları analiz eder iken ne kadar yükseğe çıkıp ve de ezber bozarak bakabilirsek görüş mesafemiz de o kadar genişler değil mi efendim? Yeni dünya düzeninin hesapçılarının kendi aralarında konuştukları gizemli dili, o dilin 'simge ve sembollerle' anlatım inceliğini, kurgularını dayandırdıkları 'örtülü felsefelerini' ne kadar biliyoruz?
Bendeniz küçük bir ölümlü olarak son günlerde 'Hermetik' öğretiye, Hermes'e taktım. Yahudi, Hıristiyan ve Müslüman âlimlere göre Hermes, Enok ve Hanuk ve de İdris aynı kişilerdi. Hermetik felsefenin gizli sırlar öğretisine giden 7 kapılı yolunda 'semboller üzerinden anlatım-simgeler' büyük önem taşıyor, sadece 'Hermetizm'de de değil, bakınız dünyayı yöneten, Bush ailesi başta olmak üzere birçok liderin, dünya devinin üye olduğu 'kuru kafa ve kemikler cemiyetine' ve de diğer benzer yapılara.
Dünyanın efendilerinin elini görmek istiyorsanız sadece savaş stratejilerini, ekonomik gelişmeleri ve de politik analizleri takip etmekle yetinmemelisiniz, sınırlar içinde sınırsızlık yakalanamaz. 2 sorum var size;
Geçen hafta (yeni yıla Dersaadetim'de merhaba deyip, ardından da) perşembe-pazar, kendimi İtalya-Milano'ya attım. Moda merkezi Milano'da vitrine sunulan yeni ne varsa bu kısa süre içinde tüm dünyada 'akıma' dönüşür. Milano baştan aşağı 'kuru kafa ve hemen altında çapraz 2 kılıç' figürlerinin yer aldığı kıyafetler, takılar, bayraklar, ev eşyalarıyla donatılmış vaziyette, elinizi attığınız her şeyin üzerinde ya 'kuru kafa ve çapraz 2 kılıç' ya da 'kuru kafa ve çapraz 2 kemik' figürü var. Kuru kafa malum 'ölümün' simgesidir peki ya kılıç? Figürlerde kullanılan kılıç 'İslami motiflerde' kullanılan kılıcı çağrıştırıyor. 'Ölüm kılıçların gölgesinde' mesajının kodlandığı bu sembol ile sıradan insanların bilinç altında ne uyarılmak isteniyor sizce? Ya eş miktarda çoğaltılan kuru kafa ve kemiklerle donatılmış bir diğer figürün simgesel anlatımı?!
Ve diğer sorum; İstanbul'a döndüm, deprem haberleri ürküttü, Yunanistan'ın Santorini ve Girit Adası merkezli devam eden depremlerin hem Türkiye hem de civarı, özellikle de Ege kıyılarında 'alarm' anlamı taşıdığı haberlerini okuyunca da bir belgesel aklıma geldi; (Bu arada Santorini Yahudilik ve Hıristiyanlık için önemli mekanlardan biridir, Hermetik felsefede de önemi büyüktür, Osiris'in yurdudur. Kimilerine göre ise kayıp kıta Atlantis'in Santorini olduğuna inanılır, hatta...)
Titanic filminin yönetmeni James Cameron'un yapımcısı olduğu yeni bir belgeselde, Eski Ahit'teki Kızıldeniz'in yarılması olayının Yunan adası Santorini'deki büyük yanardağ patlaması ile tetiklenen bir tsunami olduğu öne sürülüyor. "The Exodus Decoded" (Göç'ün Sırrı Çözüldü) adlı belgesele göre, İncil'de de, Santorini'deki deprem ve volkanik patlama ile oluşan tsunami sayesinde Kızıldeniz'in yarıldığı, Yahudileri kovalayan firavunun ordusunu ancak 'bu sayede imha edildiğine' inanılıyor.
Günümüze dönelim, ardı arkası kesilmeyen Ege'deki depremlerle, önümüzdeki 3-5 yıl içinde Ege'nin aktif en büyük volkanı olan Santorini merkezli bir afet tetiklenirse bu afetten hangi ülkeler, hangi toplumlar büyük zarar görürler? Haritayı gözünüzün önüne getirin. Peki, kutsal kitaplarda yer alan bu afetin (deprem ve tsunaminin) önümüzdeki yıllarda, içinde bulunduğumuz 'sıcak' bölgede tekrarlanması kimlerin X projesini besler? Gizli sırlar öğretisine inananlar (başta Bush ve etrafındaki malumlar) için 'kutsal Santorini afeti' bu yüzyılda tekrarlanır ise (ki bilim adamlarına göre de Ege'deki depremler Santorini volkanını harekete geçirebilir) bu defa firavunun ordusu olarak görülüp imha edilmek istenenler kim sizce?
Son olarak, Hz. Süleyman'ın dediği gibi; "Ne var idi ise, olacak odur ve ne yapıldı ise yapılacak odur."
Yorumlarınızı bekliyorum.